Nastavnik geografije kojeg sva deca obožavaju – igra memorije!

Igraju li vaši mališani igru memorije? Takmiče li se međusobno ko će više parova da skupi?

Verujemo da su odgovori većine roditelja na ova pitanja potvrdni. Mnoga deca širom sveta obožavaju ovu igru. Ukoliko ste im je samo jednom ponudili, sigurno su je kasnije i sami uzeli da igraju.
Možda su i sami pravili parove od svojih crteža?

_L5A6025 (2)

Šta je to u igri memorije što toliko privlači decu?

Mnogi stručnjaci koji se bave izučavanjem rada ljudskog mozga složili bi se da su to zadaci koje deca treba da reše, a koji se odnose na aktivnu upotrebu mozga, tj.stvaranje sinapsi između nervnih ćelija.

Jer, biologija je dokazala da – mozak obožava da radi. On se tako razvija i koristi. Tako da deca, vođena prirodnim nagonima ka razvijanju mozga, uživaju u momentima u kojima su intelektualno aktivni.

Kada dete pogodi mesto parova u igri memorije, ono je srećno i uživa u rezultatima svog razmišljanja. Slike na karticama u igri memorije mogu obuhvatati bukvalno sve pojmove iz svih oblasti života i sveta koji nas okružuje. Ono što je najvažnije za decu i roditelje, jeste da slike budu pozitivne i ne navode na negativne emocije.

_MG_6905final T

Razvoj ove vrlo značajne igre za mališane, doveo nas je do naprednijih modela kartica, koje ne služe samo za razvoj memorije, nego i sticanje znanja iz raznih oblasti, značajnih za dalji intelektualni razvoj deteta. Ovaj napredniji način učenja se manifestuje kroz igru memorije pomoću kartica sa slikama SIMBOLA.

Simboli? Kako to simboli uče našu decu?

Ako simbole posmatramo kao vodiče za razmišljanje, onda smo na korak od odgovora. Znamo da simboli nisu odgovori. I nisu rešenja. Ali vode do njih.U tome je njihova vrednost. Oni su putokazi dečijim mislima i navode dete od jedne asocijacije na drugu. A sklop više asocijacija čini prelepu priču koju će dete brzo i lako usvojiti kao memoriju i kao znanje.

Untitled-2

Jer, samo ono što smo zapamtili – znamo. U redu, ali…

Kako roditelj može da koristi simbole u igri memorije?

Ako na primer, ponudimo detetu karticu sa slikom sata i zastavom Švajcarske, dovoljno je samo da mu uz nju damo par osnovnih informacija o nazivu zemlje, bojama na zastavi, i činjenicu da se u Švajcarskoj prave najbolji satovi na svetu. Dete će ove podatke vrlo brzo usvojiti, u svojoj memoriji ih spojiti, i nastaće memorijski trag koji će zauvek ostati u obliku znanja.

Ako mu posle izvesnog vremena ponudimo atlas ili neku drugu sliku sa zastavom Švajcarske, ono će verovatno istog momenta reći „To je Švajcarska! Tamo se prave najbolji satovi na svetu!“

Možda i neke ostale zanimljivosti koje smo usput spomenuli…_MG_6928final T

Ovakve  igre memorije  mogu se igrati već sa trogodišnjakom, i naravno, starijom decom. Bez dvoumljenja da je rano i da dete nije spremno za takve informacije, ponudite mališanima ovakav sadržaj koji samo produbljuje znatiželju i vodi u napredne intelektualne sposobnosti.

Simboli na karticama u igri memorije (bilo da je geografija u pitanju ili neka druga oblast) predstavljaju puteve kojima dečija memorija voli da šeta. Uz ovaj pristup učenju od najranijeg perioda, geografija može postati priča sa bezbroj zanimljivih činjenica koje dete želi da zna, činjenica za radoznalo usvajanje i trajno pamćenje. Upravo ono što geografija zaista i jeste.

ntc pino

 

Više o igračkama sa simbolima i igri memorije možete pogledati na sledećem linku http://www.eci-pec.rs/ntc a o razvitku inteligencije i sinapsi na stranici: www.ntcucenje.com

Autor teksta: Jelena Kovinčić, diplomirani vaspitač, urednica bloga www.maminoblago.com

Like it? Share it!